Organisatorische Aakondiging

Co-CEO's van Dimensional gaan door met uitbreiden leiderschapsteam

November 29, 2018

De co-CEO's van Dimensional1, Dave Butler en Gerard O’Reilly, stellen zich ten doel eersteklas beleggingsoplossingen te leveren, evenals een ongeëvenaarde ervaring voor de klant. Om deze missie op enkele belangrijke gebieden op een hoger plan te tillen, promoveert de onderneming ervaren interne leiders en wordt extern talent aangetrokken. Deze uitbreidingen helpen ervoor te zorgen dat ons leiderschapsteam de onderneming blijft positioneren voor uitmuntendheid in elk aspect van ons beleggingsaanbod en klantendienst.

“Onze klanten zijn actief in een steeds complexere en concurrerende omgeving. Het is van cruciaal belang dat ze in elk opzicht een stap voor blijven. De uitbreidingen van ons leiderschapsteam weerspiegelen onze vastberaden toewijding om onze klanten te bedienen en hun aanhoudende succes te ondersteunen,” zei Dave Butler, co-CEO en Hoofd Global Financial Services.

“Onze klanten weten dat wij een langetermijnperspectief hebben op markten. We beleggen ook op lange termijn in onze medewerkers. In de toekomst zullen beleggers andere behoeften hebben dan vandaag. Wij versterken ons leiderschapsteam, zodat we goed gepositioneerd zijn voor onze klanten in de decennia die komen gaan”, voegde Gerard O’Reilly, co-CEO en CIO toe.

MOGELIJKHEDEN VOOR BELEGGINGEN EN KLANTENSERVICE VERSTERKEN

De volgende wijzigingen worden per 1 januari 2019 van kracht:

• Carlo Venes wordt Hoofd Global Institutional Services. Carlo sloot zich in 2011 aan bij Dimensional en was primair werkzaam op het kantoor in Singapore als Hoofd Institutional in Azië excl. Japan. In zijn nieuwe functie, met Austin als vestigingsplaats, gaat Carlo de verkoop- en klantenserviceactiviteiten voor instellingen wereldwijd leiden. In deze functie brengt hij een sterk klantgericht perspectief mee.

• Voor het verbeteren van onze klantenervaring wereldwijd, richt Steve Clark zich hoofdzakelijk op zijn functie als Voorzitter van Dimensional International, een functie die hij de afgelopen twee jaar beklede. In 2001 sloot Steve zich aan bij Dimensional. Van 2012 tot 2018 gaf hij leiding aan Institutional Services en van 2006 tot 2012 aan het Global Portfolio Managementteam. Steve is lid van het Dagelijks bestuur van Dimensional en zal zich aansluiten bij Dimensional's Investment Committee.

• Ryan Wiley wordt benoemd tot Hoofd Global Equity Trading. John Romiza verlaat zijn functie als co-Hoofd Global Equity Trading om zich samen met Nathan Lacaze te richten op zijn verantwoordelijkheden als co-CEO van Dimensional Fund Advisors Ltd., Dimensional’s business in Europa – Afrika – het Midden-Oosten. Ryan blijft toezicht houden op de uitvoeringsstrategieën voor buitenlandse handel en blijft alle activiteiten voor de effectenhandel coördineren voor de wereldwijde trading desks van het bedrijf. In 1999 sloot Ryan zich aan bij Dimensional. Hij was betrokken bij de ontwikkeling van elektronische tradingsystemen, algoritmische trading en gerelateerde tradingtechnologiesystemen en -projecten. Jason Lapping, die onderdeel uitmaakt van het leiderschapsteam van Dimensional binnen equity trading, speelt een belangrijke rol voor het bedrijf sinds hij zich in 2010 bij Dimensional voegde. Jason die gevestigd is in Sydney, neemt meer verantwoordelijkheid op zich, terwijl hij overstapt van Hoofd APAC Trading naar Hoofd International Equity Trading. Voor zijn komst naar Dimensional was Jason 14 jaar werkzaam op de afdeling Aandelenderivaten bij Société Générale, waar hij hoofd was van desks in Londen, Parijs, Hongkong en Australië.

BELEGGEN VOOR DE TOEKOMST

Terwijl de sector zich verder ontwikkelt, streeft Dimensional ernaar om onze klanten te helpen een stap voor te blijven in het veranderende landschap en beleggers van de toekomst te ondersteunen. Met dat in gedachten kondigen wij verheugd de volgende uitbreidingen van het leiderschapsteam van Dimensional aan:

• Michael Holmes heeft zich aangesloten bij Dimensional als Chief Technology Officer. Hij brengt ruim 25 jaar ervaring mee in het leidinggeven aan technologische activiteiten binnen de financiële sector. De afgelopen acht jaar was hij werkzaam bij Bridgewater Associates en verder heeft hij gewerkt bij Greenwich Capital, Goldman Sachs en UBS.

• Darcy Keller voegde zich bij Dimensional als Hoofd Corporate Communications en houdt toezicht op de wereldwijde interne en externe communicatie. Ze zal zich focussen op de groei van de reputatie van Dimensional betreffende leiderschap en innovatie, en de belangrijke rol die deze speelt bij het leveren van een geweldige ervaring voor de klant. Tot voor kort was Darcy Chief Communications and Marketing Officer bij de Financial Times, waar ze 11 jaar in senior leiderschapsfuncties doorbracht en lid van de raad van bestuur was.

• Al Sears kwam als Vice President bij Dimensional en gaat zich richten op het helpen van klanten bij het laveren door de zich ontwikkelende industrie en het technologisch landschap. Na 15 jaar bij BAM Advisor Services werkzaam te zijn geweest, een financieel adviesbedrijf dat gedurende vele jaren gebruik heeft gemaakt van Dimensional-fondsen, voegt Al zich bij Dimensional. Als voormalig Voorzitter en Chief Operating Officer van BAM, werkte Al samen met 140 financieel adviesbedrijven, verspreid over de BAM-alliantie.

1. De aanduiding “Dimensional” verwijst naar het geheel van de groepsvennootschappen van de Dimensional-groep en niet naar één specifieke entiteit. Deze groepsvennootschappen zijn Dimensional Fund Advisors LP, Dimensional Fund Advisors Ltd., DFA Australia Limited, Dimensional Fund Advisors Canada ULC, Dimensional Fund Advisors Pte. Ltd., Dimensional Japan Ltd. en Dimensional Hong Kong Limited. Dimensional Hong Kong Limited is geregistreerd bij de Securities and Futures Commission om gereguleerde Type 1 (effectenhandel) activiteiten uit te voeren en biedt geen vermogensbeheerdiensten aan.

Dit materiaal is uitgegeven door Dimensional Fund Advisors Ltd. (DFAL), statutair gevestigd aan 20 Triton Street, Regent’s Place, Londen, NW1 3BF, geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority (FCA) - onder vergunningsnummer 150100.

DFAL geeft geen financieel advies. Het is uw verantwoordelijkheid om te bepalen of een belegging geschikt is voor uw persoonlijke omstandigheden. We raden u aan deze beslissing met een financieel adviseur te overleggen.

De informatie in dit document is uitsluitend bedoeld voor eigen gebruik door en als achtergrondinformatie voor de ontvanger. Het is geen uitnodiging of aanbod om in te schrijven op de vermelde producten of diensten, of om deze te kopen. Het is de verantwoordelijkheid van elke persoon die een aankoop wenst te doen om zich op de hoogte te stellen van alle toepasselijke wetten en regels en deze na te leven. Elke entiteit die verantwoordelijk is voor het doorgeven van dit materiaal aan andere partijen is verantwoordelijk voor de naleving van alle wetten, regels en voorschriften inzake financiële aanbiedingen. De verstrekte informatie is niet bedoeld als een toereikende basis voor een beleggingsbeslissing. Informatie of opinies gepresenteerd in dit materiaal zijn verkregen of afgeleid uit bronnen die door DFAL betrouwbaar worden geacht. DFAL geeft echter geen verklaringen over de nauwkeurigheid of volledigheid ervan. DFAL heeft goede redenen om aan te nemen dat de daarin opgenomen informatie juist is op de datum van dit document. DFAL aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade die voortvloeit uit het gebruik van de hierin opgenomen informatie..

DFAL verstrekt informatie en materialen in het Engels en kan deze informatie en materialen tevens in andere talen verstrekken. De voortdurende aanvaarding van de ontvanger van deze informatie en materialen van DFAL houdt in dat de ontvanger instemt om dergelijke informatie en materialen te ontvangen, en waar relevant, in meer dan een taal.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Er kan niet worden gegarandeerd dat de doelstelling van de strategie zal worden behaald. Beleggen brengt risico's met zich mee. De waarde van het beleggingsrendement en het ingelegde kapitaal kunnen zowel dalen als stijgen. Bij verkoop van uw beleggingen kan de waarde meer of minder waard zijn dan hun oorspronkelijke prijs.